A semejanza de los proyectos para kioskos de los arquitectos constructivistas, los medios están replanteándose aceleradamente cómo llegar al lector. (En la imágen: esbozo de Ródtxenko de 1919)
- El gran desafío de la prensa. La industria busca fórmulas para transformar los lectores ‘online’ en ingresos http://sociedad.elpais.com/sociedad/2012/10/20/actualidad/13507
- La web pasa la factura. El ‘Chicago Tribune’ y ‘Les Échos’ cobrarán sus contenidos http://sociedad.elpais.com/sociedad/2012/10/19/actualidad/1350678362_334979.html
- Payeses de la noticia Por: Milagros Pérez Oliva http://blogs.elpais.com/cosas-que-importan/2012/10/payeses-de-la-noticia.html63542_608982.html
- Cebrián: “Moriré haciendo periódicos en papel” El presidente del grupo PRISA defiende la integración digital de EL PAÍS http://sociedad.elpais.com/sociedad/2012/10/13/actualidad/1350154230_237534.html
- “Las redes sociales sirven para hacer un mejor periodismo” John Paton, fundador de Digital First Media, desgrana las claves para hacer rentables los medios digitales. http://tecnologia.elpais.com/tecnologia/2013/03/15/actualidad/1363378627_134732.html
Molt interessant! Primer el lament, després la presa de decisions. Tot i així,i com diuen, el model està esgotat, com el de l'arquitectura, i penso que val més cremar les naus i construir-ne de noves que de fer "apaños" per sobreviure.
ResponderEliminarLa interactivitat de la noticia (o de la música com spotify) sembla un camí, el que no hi veig és la selecció qualitativa ni el negoci econòmic (els temes eterns d'internet...). En la primera és possible intervindre-hi, per això és interactiu, tot i el temps que implica (aquest blog n'és un bon exemple). Però sense la segona no hi ha possibilitat d'empresa, negoci o suport vital.
Fins a quin punt podria ser aplicable a l'arquitectura, més enllà de la vertent escrita?
I en la vertent escrita? ;)
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