sábado, 16 de marzo de 2013

Los cambios, retos y crisis de la prensa vividos en propia carne

Algunas piezas sueltas sobre el proceso de cambio en los periódicos, recogidas a partir del debate tal como se vive en propia carne (El País) , se refieren a continuación.  Pueden servir como flash introducción para establecer un  contexto en el que puede inscribirse también  la prensa escrita especializada, por ejemplo, la de arquitectura.

A semejanza de  los proyectos para kioskos de los arquitectos constructivistas,  los medios están replanteándose aceleradamente cómo llegar al lector. (En la imágen:  esbozo de Ródtxenko de 1919)









2 comentarios:

  1. Molt interessant! Primer el lament, després la presa de decisions. Tot i així,i com diuen, el model està esgotat, com el de l'arquitectura, i penso que val més cremar les naus i construir-ne de noves que de fer "apaños" per sobreviure.

    La interactivitat de la noticia (o de la música com spotify) sembla un camí, el que no hi veig és la selecció qualitativa ni el negoci econòmic (els temes eterns d'internet...). En la primera és possible intervindre-hi, per això és interactiu, tot i el temps que implica (aquest blog n'és un bon exemple). Però sense la segona no hi ha possibilitat d'empresa, negoci o suport vital.

    Fins a quin punt podria ser aplicable a l'arquitectura, més enllà de la vertent escrita?

    ResponderEliminar